Sunday 21 October 2012

IDEA HEBAT DAN JIMAT UNTUK MAJLIS HARIJADI @ HARI KELAHIRAN

Assalamualaikum..
Tajuk kat atas tu cam formal kan? miahahha.. senang cerita harini saya nak bagi idea kat semua ibu-ibu mahupun bapak-bapak diluar sana berkaitan idea yang dicetuskan sendiri oleh ibu bapa MUNGKIN akan menjadikan Majlis anak-anak anda lebih bermakna dan di ingati.. :)
 
pernah tak kita teringin nak mengadakan majlis harijadi anak-anak yang meriah..? soal kos? hmmm.. tulah... saya memang paham.. bagi yang kehidupannya sederhana seperti saya mungkin akan mengatakan buat majlis hari jadi ni membazir jela.. buang duit jela atau apa sahaja.. tak kesah la apa yang nk diungkapkan pon oleh parents.. tapi apa salahnya kita memberikan sedikit masa untuk anak-anak kitta ni merasa gembira dan mungkin majlis setiap tahun yang diadakan akan dikenang sehingga mereka tua nanti dan akan ingat kasih sayang yang ditunjukkan oleh kita sebagai ibu bapa mungkin hingga kita dah takda di dunia ini.. MATLAMAT ROCKABYE SAYANG bukan hanya membantu semua parent yang sibuk atau produktif untuk mengadakan majlis harijadi saja, malah ROCKABYE SAYANG ingin memastikan majlis yang dirancang itu sentiasa diingati oleh anak-anak yang diraikan, kerana kasih sayang ibu bapa mungkin boleh ditunjukan dengan pelbagai cara..
 
JADI..APA KATA KITA LUAHKAN DENGAN CARA KITA SENDIRI..jangan letak wang ringgit sebagai alasan kita utk tidak meraikan hari kelahiran mereka.. masih ingatkah parent-parent semua (bahasa inggeris pasar) kegembiraan semasa kita menyambut kelahiran puteri atau putera kita ini? LUAHKAN..LUAHKAN SEMUANYA PADA HARI ini..
 
JOM kita luahkan kasih sayang sekarang...!!!dengan kami team ROCKABYE SAYANG-PERANCANG MAJLIS KANAK-KANAK (Happy dan Bersyukur) :)
 
Ok.. petang ni saya nak share dengan semua apa yang perlu kita sediakan sebelum kita merancang majlis anak-anak kita yang comel tu.. :D
 
sebelum nak buat apa-apa kita kenalah merancangkan.. jadi..
 
1. Tarikh dan masa
Masa yang sesuai perlu di ambil kira untuk memastikan MAJLIS tu nanti ada org nak datang.. samada majlis yang nk dilakukan itu malam atau siang.. dan perlu dipilih berdasarkan tema majlis tu jugak. Contoh kalau nk buat Theme HALLOWEEN birthday party takan nak buat sensiangkan.. hantu mana ada keluar siang kan.. hahahha..Jadi kenelah pilih masa dan keadaan yang betul.. ok.
 
2. Lokasi
next adalah tempat/lokasi : lokasi pon mesti diambil kira sama dengan theme yang nk dibuat.. indoor atau outdoor.. nak buat kat rumah pon ok.. tade masalah.. yang penting majli tu bermakna
 
3. jemputan
Berapa ramai jemputan yang nak dijemput.. kanak-kanak berapa ramai.. purata umur kanak-kanak plak kena tau bukan apa.. untuk kita prepare aktiviti dan juga barang makanan dan mainan yang boleh diberi kepada mereka untuk memeriahkan majlis..:)
 
4. Kad Jemputan
Bab kad jemputan ni best sikit... ingat nak kawen je ada kad jemputan? hahahhaa.. nak birthday pon nak guna kad jemputan gak tau.. baru la ada kemeriahan disitu.. bukan lah nk kena mahal2 macam kad kawen tu.. kalau nak buat sendiri pon boleh.. dalam entry kali ni saya lebih suka cerita tentang PRINCESS PARTY untuk puteri-puteri.. nanti dikala entry yang lain nanti saya share cerita lain plak ok.. ok.. selalunya untuk Kad jemputan atau dalam bahsa jawanya Invitation Card untuk princess party kita boleh gunakan ayat2 perintah dari istana untuk menjemput para tetamu nanti.. contohnya camni..
 
"Madame, your attendence is requested at the royal ball in honor of princess (nama puteri's) (Umur) Birthday"


Pastu boleh letak tarikh, masa, pakaian dan request sekali hadiah yang nak(hahahhaha.. yg tu jangan buat) :D
Banyak Template Kad Jemputan Birthday Party Princess yang boleh di google antaranya cam ni.. :)



Bulih save gamba ni dan print kat kedai printing ikut berapa saiz yang anda nak.. pastu balik umah gunting dan hantar kepada sesiapa yang mahu di jemput... menarik tak? cuba buat nanti tau..


Untuk Decoration, Favors dan activities saya akan ceritakan dalam next entry ok.. tunggu dan stay tuned... untuk penjimatan yang lebih

 
~now everyone can PARTY~~
(Boleh aje ambik TAG LINE tu? hihihihiii)
 
UNTUK PERTANYAAN DAN TEMPAHAN BERKAITAN PARTY BOLEH HUBUNGI KAMI.
@
Mira~ 019 4277639


~rynn
Event Planner Expert
:D











 

No comments:

Post a Comment